سفارش تبلیغ
صبا ویژن

گوناگون


تعداد بازدید

v امروز : 2 بازدید

v دیروز : 0 بازدید

v کل بازدیدها : 9333 بازدید

مطالب قبلی

87/8/17 :: 11:10 عصر

تفاوت رفتاری افراد چپ دست با افراد راست دست

به گزارش مهر,افرا چپ دست درسراسرجهان روزانه درحال مبارزه با ابزاروتجهیزاتی هستند که متناسب با عملکرد افراد راست دست تولید شده اند و این در حالی است که مطالعات جدید نشام می دهد این افراد در زمینه رفتاری نیز به همین شکل دچار بوده و در تصمیم گیری های خود دچار تردید و کشمکش می شوند.

محققان دانشگاه آبرتای داندی انگلستان اعلام کردند که افراد چپ دست بر خلاف افراد راست دست که به راحتی قادر به واکنش و تصمیم گیری هستند هنگام اتخاذ تصمیم یا انجام عملی با خود در تعارض بوده و به سختی قادر به تصمیم گیری هستند.

آزمایش روی بازدارنده رفتاری در افراد چپ دست که روی 46 زن و مرد چپ دست صورت گرفت,نشان داد که آمار این بازدارنده ها در چپ دست ها بسیار بیشتر از افراد راست دست است.

براساس بیانات این افراد افراد چپ دست از مورد انتقاد قرارگرفتن وسرزنش شدن واهمه داشته وترجیح می دهندکه اعمال وتصمیماتشان متناسب با شرایط بوده تا همیشه مورد تایید قرار گیرند.بر اساس گزارش نیوساینتیست,محققان بر این باورند که نتیجه این آزمایش می تواند شاهدی بر احتمال وجود تفاوت میان عملکرد مغز این دو گروه از افراد باشد.به این معنی که نیمه راست مغز در افراد چپ دست بیشترفعال بوده که این نیمه نیز بیشتر جنبه های منفی احساسات واعمال را مورد بررسی قرار می دهد و به طور حتم این موضوع در مورد افراد راست دست بر عکس خواهد بود.

 

بر گرفته از روزنامه جام جم به تاریخ15/8/1387


نوشته های دیگران ()

لیست کل یادداشت های این وبلاگ


منوى اصلى

خانه v
شناسنامه v
پارسی بلاگv
پست الکترونیک v
 RSS  v

درباره خودم

لوگوى وبلاگ

گوناگون

اوقات شرعی

اشتراک در خبرنامه

 

template designed by Rofouzeh